در این مقاله مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی اموال منقول و ارزیابی اموال غیرمنقول جهت افزایش و یا کاهش سرمایه و گواهی تمکن مالی را مورد بررسی قرار می دهیم.

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، فردی است که دانش فنی و تخصصی در حوزه قضاوت دارد و در امور قضایی و رسیدگی به پرونده‌ها مشاوره و خدمات تخصصی ارائه می‌دهد. برای مثال، کارشناسان رسمی دادگستری می‌توانند شواهد مادی را ارزیابی کنند، مسائل حقوقی را تحلیل و بررسی کنند و گزارشات تخصصی تهیه کنند.

کارشناس رسمی فردیست که به غالب امور مربوط به رشته کارشناسی خود مسلط و آگاه میباشد و معمولا در دادگاه ها و محاکم قضائی جهت صدور حکم صحیح، به نظر و ادله این فرد نیاز می باشد.

کارشناس رسمی، معمولا در رشته‌های مختلف از جمله نقشه‌بردای، امورثبتی، راه و ساختمان و… درباره امور مرتبط اظهار نظر کارشناسی میکند و این نظر در رای دادگاه و قاضی تاثیرگذار خواهد بود.

کارشناس رسمی اموال شامل دو زیر مجموعه اصلی می شود:

ارزیابی اموال غیرمنقول

طبق تعریف اموالی که قابلیت جابه جایی نداشته باشند مانند املاک، آپارتمان، خانه و ویلا، زمین و … می باشد. بنا به اهداف متعدد افراد قصد ارزیابی این اموال را دارند. یکی از این دلیلها گواهی تمکن مالی به قصد مهاجرت یا افزایش یا کاهش سرمایه شرکت می باشد.
گزارش ارزیابی بایستی توسط کارشناسان رسمی دادگستری با صلاحیت ارزیابی، انجام شود. هزینه ارزیابی اموال با توجه به تعرفه ای که قوه قضائیه اعلام نموده است انجام می شود.

گواهی تمکن مالی نامه ایست از جانب بانک برای مشتری ،که در آن اطلاعات حساب شما (مقدار موجودی، وضعیت حساب ، اطلاعات شخص دارنده حساب )  و قدرت مالی شما در آن درج می گردد. این گواهی به زبان انگلیسی از سوی بانک صادر میشود .

مدارک مورد نیاز برای دریافت گواهی تمکن مالی از بانک:

  1. کارت ملی یا شناسنامه
  2. دفترچه حساب (درصورت وجود)
  3. کارت بانکی
کارشناسی رسمی دادگستری
گواهی تمکن مالی

در افزایش سرمایه تجدید ارزیابی، تعداد سهام سهامداران نسبت به قبل از افزایش سرمایه بیشتر می‌شود. این میزان از افزایش تعداد سهام، کاملاً بستگی به تصمیم شرکت و درصد افزایش سرمایه دارد. با افزایش تعداد سهام، قیمت سهم نیز به نسبت آن کاهش میابد تا صورت حساب به تعادل نسبی برسد.

ارزیابی اموال منقول

اموال منقول (به فرانسوی: Biens meubles) در اصطلاح حقوقی به اموال و اشیائی گفته می‌شود که نقل آنها از محلی به محل دیگر امکان‌پذیر است بدون اینکه به خود مال و محل آن آسیبی وارد شود. مانند اتومبیل، نقدینگی، ماشین آلات، ابزار آلات صنعتی، دستگاه و…

ارزیابی اموال منقول طبق ماده 73 و 74 قانون اجرای احکام مدنی اجرا می شود.
طبق این قانون: ماده 73 ارزيابي اموال منقول حين توقيف به عمل مي‌آيد و در صورت اموال درج مي‌شود. قيمت اموال را محكوم‌ٌله و محكوم‌ٌعليه به تراضي تعيين مي‌‌نمايند و هرگاه طرفين حين توقيف حاضر نباشند يا حاضر بوده و در تعيين قيمت تراضي ننمايند ارزياب معيّن مي‌شود.
ماده 74 ارزياب به تراضي طرفين معيّن مي‌شود.

مشاوره آنلاین، تلفنی و یا حضوری با وکیل بین المللی
ارزیابی اموال منقول
ارزیابی اموال غیرمنقول

ثبت نیلگون با ارتباط با گروه کارشناسان رسمی دادگستری آماده ارائه بهترین کارشناسان رسمی برای مشاوره در خصوص ارزیابی اموال شرکت می باشد.

مشاوره با کارشناس رسمی دادگستری متخصص می تواند شرکتها را در افزایش سرمایه شرکت یا کاهش سرمایه شرکت یاری رساند. همچنین با توجه به تورم تجدید ارزیابی جهت بره مندی از وامهای بانکی می تواند راه گشا باشد. از سوی دیگر واردات و یا شرکت در بعضی مناقصات خاص نیاز به اعلام دارایی بالاتری نسبت به قبل دارد.

برای درخواست کارشناس رسمی دادگستری از ثبت نیلگون کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید

09128498210

02188419436

لینک های مرتبط

ثبت نیلگون راه آسان آینده


4 دیدگاه

استعلام پروانه بهره برداری وزارت صنعت معدن و تجارت · فوریه 14, 2024 در 7:22 ب.ظ

کارشناس رسمی دادگستری

استعلام کد فراگیر اتباع خارجی یا کد فیدا · فوریه 28, 2024 در 3:02 ب.ظ

کارشناس رسمی دادگستری

پرداخت هزینه ثبت دفاتر پلمپ 1403 | ثبت نیلگون - 09128498210 · می 13, 2024 در 3:39 ب.ظ

کارشناس رسمی دادگستری

بخشنامه رفع تعهد ارزی سال 1402 و 1403 سامانه رفع تعهد ارزی · می 14, 2024 در 12:44 ق.ظ

کارشناس رسمی دادگستری

دیدگاه‌ها بسته است.