کد فراگیر یا کد فیدا اتباع خارجی که به آن، فیدا کد یا شماره اختصاصی اتباع نیز می گویند، کدی 12 رقمی است که جایگزین شماره ملی اتباع خارجی مقیم ایران، می گردد و با داشتن آن، می توانند، به صورت قانونی، از برخی خدمات و امکانات، بهره مند شوند.

هنگامی که افراد و اتباع سایر کشورها، به ایران، مهاجرت می کنند، جهت انجام برخی امور اداری و اقتصادی یا بهره مندی از برخی خدمات بهداشتی و آموزشی، نیازمند داشتن کد اتباع خارجی هستند.

ثبت شرکت برای اتباع خارجی

کاربرد کد فراگیر اتباع خارجی یا کد فیدا :

انجام فعالیت های اقتصادی، نظیر واردات و صادرات کالای قانونی و مجاز

 ثبت شرکت، موسسه یا نمایندگی شرکت های خارجی، همچنین، پیوستن به شرکت های ثبت شده در ایران، ثبت برند

افتتاح حساب، اخذ وام و سایر موارد مرتبط با امور بانکی

مسائل مربوط به بیمه تامین اجتماعی

انجام امور و مسائلی که مربوط به ادارات دولتی و خصوصی می شود

گرفتن ویزای کاری یا گرفتن اقامت در ایران

شرکت در کنکور

سامانه روادید الکترونیکی

سامانه ثبت نام کد فراگیر :

استعلام کد فراگیر اتباع خارجی یا کد فیدا

در گذشته، دولت، یکی از امکانات سامانه جامع ثبت شرکت ها irsherkat.ssaa.ir را، امکان صدور کد فراگیر اتباع خارجی مقیم ایران قرار داده بود و اتباع می توانستند، با مراجعه به آن، به صورت رایگان، نسبت به ثبت درخواست صدور کد ، اقدام کنند.

ابتدا، متقاضی باید، آدرس سامانه جامع ثبت شرکت ها، یعنی، irsherkat.ssaa.ir را در مرورگر دستگاه خود، جست و جو کرده و سپس، با انتخاب گزینه درخواست کد فراگیر و پس از آن، ثبت درخواست، به مرحله بعد برود.

پس از ورود به مرحله بعد متقاضی باید، از گزینه نوع شخص، شخص حقیقی یا حقوقی را انتخاب کرده و اطلاعات مورد نیاز، نظیر اطلاعات هویتی، آدرس، شناسه ملی و مواردی از این دست را در کادرهای مربوطه، وارد نموده و اقدام به بارگذاری مدارک مورد نیاز، نظیر عکس پرسنلی و تصویر گذرنامه کند؛ سپس، کد امنیتی را وارد کرده و گزینه ثبت را انتخاب نماید.

پس از انتخاب گزینه ثبت، در صورت درست طی شدن مراحل نحوه ثبت نام کد فیدا اتباع خارجی، پیام ثبت درخواست، موفقیت آمیز بود، برای متقاضی، نمایش داده خواهد شد و یک کد پیگیری، به او داده می شود.

نحوه ثبت نام کد فراگیر به روش حضوری:

در اولین مرحله کد اتباع خارجی که به آن، فیدا کد یا شماره اختصاصی اتباع نیز می گویند، کدی 12 رقمی است که جایگزین شماره ملی اتباع خارجی مقیم ایران، می گردد و با داشتن آن، می توانند، به صورت قانونی، از برخی خدمات و امکانات، بهره مند شوند. متقاضی، باید، مدارک هویتی و هر مدرکی که نشان دهده اجازه اقامت او، در خاک ایران است را آماده نماید.

در گام دوم از مراحل و نحوه ثبت نام کد فراگیر اتباع خارجی، فرد باید، از آدرس نزدیک ترین، دفتر کفالت محل سکونت خود، مطلع شود و به صورت حضوری، به دفتر مورد نظر، مراجعه کند.

پس از مراجعه به دفتر، متقاضی باید، مدارک خود را ارائه کرده و فرم ثبت نام را برای درخواست صدور کد فیدا، تکمیل نماید و آن را تحویل مسئول مربوطه دهد.

پس از بررسی مدارک و درخواست ثبت نام کد فراگیر اتباع خارجی فرد، مسئول دفتر کفالت اتباع، درخواست متقاضی را در سیستم های مخصوص این امر، ثبت و به تبعه خارجی متقاضی کد فراگیر، یک کد رهگیری، ارائه می کند تا متقاضی بتواند، در مراجعات بعدی، با ارائه برگه، کد فراگیر خود را دریافت کند.

مدارک دریافت کد فیدا:

تصویر پرسنلی، برای اشخاص حقیقی

تصویر گذرنامه، برای اشخاص حقیقی

آگهی ثبت تاسیس شرکت خارجی، برای اشخاص حقوقی که این آگهی، باید، دربردارنده اطلاعاتی از قبیل نام شرکت به فارسی و انگلیسی، شماره ثبت، تاریخ ثبت، نوع شرکت، موضوع فعالیت، آدرس، کد پستی و تلفن باشد.

افرادی که به شکل غیر حضوری اقدام به ثبت نام برای دریافت کد فیدا می کنند لازم است اطلاعات کامل هویتی خود را برای ثبت درخواست در اختیار داشته باشند. از دیگر مدارک مورد نیاز می توان به یک قطعه عکس به همراه یکی از مدارک گذرنامه عادی یا خانواری، دفترچه اقامت، دفترچه پناهندگی، کارت آمایش، کارت هویت اتباع خارجی، جهت بارگذاری در سامانه اشاره کرد. مدرک شناسایی حداقل باید دارای 6 ماه اعتبار باشد.

اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی www.tehranatba.ir

برای دریافت و استعلام کد فراگیر اتباع خارجی یا کد فیدا با ثبت نیلگون تماس بگیرید.

اخذ کد فراگیر برای اتباع خارجی (عراقی ها، چینی ها، آلمانی ها، افغان ها و …) به صورت VIP انجام میشود.

09128498210

02188419436

بیشتر بخوانید