استعلام پروانه بهره برداری وزارت صنعت معدن و تجارت

استعلام پروانه بهره برداری وزارت صنعت معدن و تجارت یکی از خدمات الکترونیکی است که از طریق سامانه ملی مجوز به شرکت ها و موسسات صنعتی ارائه می شود. این خدمت به منظور سهولت دسترسی به اطلاعات مربوط به پروانه های صادر شده توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و کاهش هزینه ها و زمان مورد نیاز برای دریافت آنها طراحی شده است. در این پست به شما نحوه استفاده از این خدمت را آموزش می دهیم.

برای استعلام پروانه بهره برداری وزارت صنعت معدن و تجارت، ابتدا باید به سایت سامانه ملی مجوز به آدرسhttps://behinyab.ir/auth/sso/login مراجعه کنید. سپس در قسمت جستجو، شماره پروانه یا کد ملی شرکت را وارد کنید. در صورتی که پروانه مورد نظر شما در سامانه ثبت شده باشد، اطلاعات آن نمایش داده خواهد شد. در غیر این صورت، پیام مناسبی برای شما نمایش داده خواهد شد.

استعلام پروانه کسب با کدملی به آدرس https://iranianasnaf.ir/ می باشد.

اطلاعات نمایش داده شده شامل نام شرکت، نوع فعالیت، آدرس، تلفن، فکس، ایمیل، تاریخ صدور پروانه، تاریخ انقضاء پروانه، حجم تولید، نوع محصولات و خدمات و … می باشد. همچنین شما می توانید با کلیک بر روی گزینه “چاپ”، گواهینامه الکترونیکی پروانه را در قالب PDF دریافت کنید.

استعلام پروانه بهره برداری وزارت صنعت معدن و تجارت

استفاده از خدمت استعلام پروانه بهره برداری وزارت صنعت معدن و تجارت، علاوه بر این که به شما اطلاعات دقیق و به روز رسانی شده را در اختیار قرار می دهد، باعث صرفه جویی در هزینه ها و زمان شما نیز خواهد شد. بنابراین، اگر قصد دارید از وضعیت پروانه های صنعتی خود یا دیگران مطلع شوید، از این خدمت استفاده کنید.

مدارک و مراحل اخذ و استعلام پروانه بهره برداری وزارت صنعت معدن و تجارت

پروانه بهره برداری یکی از مهمترین مدارکی است که برای راه اندازی و فعالیت یک کسب و کار صنعتی، معدنی یا تجاری نیاز دارید. این پروانه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می شود و نشان دهنده این است که کسب و کار شما از لحاظ فنی، ایمنی، بهداشتی، زیست محیطی و قانونی مورد تایید قرار گرفته است. برای دریافت این پروانه باید مراحل زیر را طی کنید:

۱- تهیه و تکمیل فرم درخواست پروانه بهره برداری از سامانه الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت. در این فرم باید اطلاعات کامل و دقیق درباره نوع فعالیت، محل، ظرفیت، سرمایه، تجهیزات، نیروی انسانی، مواد اولیه و خروجی، استانداردها و … را ذکر کنید.

۲- پرداخت هزینه درخواست پروانه بهره برداری به حساب شماره ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ در بانک ملّي ایران با شناسه پرداخت ۱۲۳۴۵. هزینه درخواست پروانه بهره برداری بستگی به نوع فعالیت، ظرفیت و سطح آلایندگی دارد و بین ۵ تا ۵۰ میلیون ريال متغیر است.

۳- ارسال فرم درخواست پروانه بهره برداری همراه با رسید پرداخت هزینه و سایر مدارک لازم (مانند گواهینامه های استاندارد، گواهینامه های آزمایشگاه، گواهینامه های زيست‌محيطي، جواز ساخت، جواز تاسيس، قولنامه اجاره یا سند مالکيت) به دفتر خدمات صنعتي استان خود. شما مي‌توانيد اين مدارك را به صورت حضوري يا از طريق پست يا سامانه الكترونيكي ارسال كنيد.

۴- دريافت كد رهگيري از دفتر خدمات صنعتي استان خود. با استفاده از اين كد شما مي‌توانيد وضعيت درخواست خود را در سامانه الكترونيكي وزارت صنعت، معدن و تجارت دنبال كنيد.

۵- بازديد كارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت از محل فعاليت شما. در اين مرحله كارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت از محل فعاليت شما بازديد مي‌كنند و بررسي مي‌كنند كه آيا شما از لحاظ فني، ايمني، بهداشتي، زيست محيطي و قانوني شرايط درخواست پروانه بهره برداري را داريد يا خير.

۶- صدور پروانه بهره برداری توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت. در صورتی که کارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرایط شما رضایت داشته باشند، پروانه بهره برداری شما صادر می شود و به آدرس پستی یا الکترونیکی شما ارسال می شود. در صورتی که کارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرایط شما رضایت نداشته باشند، علل رد درخواست شما به شما ابلاغ می شود و شما می توانید در صورت داشتن اعتراض، آن را به دفتر خدمات صنعتی استان خود ارائه کنید.

پروانه بهره برداری یک سند قانونی است که باید در محل فعالیت شما قابل رویت باشد. همچنین باید هر ۵ سال یک بار پروانه بهره برداری خود را تمدید کنید. در صورت عدم رعایت شرایط پروانه بهره برداری، وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است پروانه بهره برداری شما را لغو یا تعلیق کند.

کارشناسان ثبت نیلگون به صورت 24 ساعته و فوری پاسخگو نیاز شما در مورد اخذ و استعلام پروانه بهره برداری وزارت صنعت معدن و تجارت هستند

09128498210

02188419436

بیشتر بخوانید


1 دیدگاه

سامانه روادید الکترونیکی evisa.mfa.ir · می 16, 2024 در 9:48 ب.ظ

اخذ پروانه بهره برداری

دیدگاه‌ها بسته است.