لیست استاندارد ایزو (انواع iso – انواع ایزو) شامل انواع مختلفی در حوزه های مختلف مانند ایزو ۹۰۰۱ ، ایزو ۱۴۰۰۱ ، ایزو ۴۵۰۰۱، استاندارد OHSAS 18001، گواهینامه های IMS، استاندارد HSE-MS، ایزو ۲۲۰۰۰، استاندارد HACCP و … می باشد. در اینجا به بررسی چند استاندارد اصلی می پردازیم.

لیست استاندارد ایزو (انواع iso – انواع ایزو)

لیست استاندارد ایزو (انواع iso – انواع ایزو)

ایزو ۹۰۰۱ (استاندارد ایزو مدیریت کیفیت ISO 9001)

ایزو ۹۰۰۱

ایزو ۹۰۰۱ (استاندارد ایزو مدیریت کیفیت ISO 9001) یک استاندارد بین‌المللی شناخته‌شده برای ایجاد، پیاده‌سازی و حفظ یک سیستم مدیریت کیفیت برای یک شرکت است. این استاندارد برای همه شرکت‌ها با هر اندازه و ساختاری قابل استفاده است. در واقع ایزو ۹۰۰۱ به عنوان مبنایی برای هر شرکتی شناخته می‌شود که به سیستمی برای اطمینان از رضایت مشتری خود نیاز دارد.

ایزو ۱۴۰۰۱ (استاندارد ایزو مدیریت زیست محیطی ISO 14001)

ایزو ۱۴۰۰۱

ایزو ۱۴۰۰۱ (استاندارد ایزو مدیریت زیست محیطی ISO 14001) استاندارد های مدیریت زیست محیطی روشهای عمومی را برای مدیریت یک سازمان با توجه به مسئولیت اجتماعی و قانونی آن در قبال محیط زیست بیان می کند که طی آن سازمان کمترین آسیب را به محیط زیست وارد نماید بطوریکه اصول توسعه پایدار در فعالیت های سازمان لحاظ شود.

ایزو ۴۵۰۰۱ (استاندارد مدیریت سلامت و ایمنی شغلی)

ایزو ۴۵۰۰۱

ایزو ۴۵۰۰۱ (استاندارد مدیریت سلامت و ایمنی شغلی) یک استاندارد ایزو در زمینه مدیریت سیستم‌های ایمنی و بهداشت شغلی است که در ماه مارس سال ۲۰۱۸ تدوین شده‌است. هدف این استاندارد کاهش بیماری‌ها و آسیب‌های شغلی است. کشورهایی که استاندارد ایزو ۴۵۰۰۱ را به تصویب رسانده‌اند.

استاندارد OHSAS 18001 (استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی)

استاندارد OHSAS 18001

استاندارد OHSAS 18001 (استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی) استانداردی است که در سیستم مدیریت ایمنی و سلامت شغلی بکار می رود و سازمان را قادر می سازد تا خطراتش را کنترل کرده و عملکرد آن را در این قسمت تقویت کند. این استاندارد راهکار سیستماتیکی برای تشخیص خطرات فراهم آورده سپس ریسک این مخاطرات را کاهش دهد یا کلا از بین ببرد.

سری گواهینامه های IMS ( ایزو ۹۰۰۱ ، ایزو ۱۴۰۰۱ ، OHSAS 18001 )

سری گواهینامه های IMS

سری گواهینامه های IMS ( ایزو ۹۰۰۱ ، ایزو ۱۴۰۰۱ ، OHSAS 18001 ) در واقع ترکیبی از یک سیستم مدیریت کیفیت ، یک سیستم زیست محیطی و یک سیستم بهداشت و ایمنی است که در کنار یکدیگر سیستم مدیریت یکپارچه یا همان IMS را تشکیل می دهند.اخذ گواهینامه سیستم IMS نقش مهمی در افزایش سرعت رشد شرکت ها و همچنین کاهش هزینه های کیفی دارد. این سیستم ها ، سیستم های جداگانه ای نیستند که بعد ها به هم پیوند داده شوند، بلکه با ارتباطات یکپارچه می شوند تا فرآیندهای مشابه به صورت یک سیستم یکسان بکار گرفته شوند.

استاندارد HSE-MS (استاندارد سلامت، ایمنی و محیط زیست)

استاندارد HSE-MS

استاندارد HSE-MS (استاندارد سلامت، ایمنی و محیط زیست) روش استانداردهای مدیریت را برای کمک به کارفرمایان در مدیریت علل حوادث ناشی از کار طراحی کرده است. این مدل مبتنی بر مدل آشنا پنج مرحله ارزیابی ریسکاست که نیاز به همکاری مدیریت و کارکنان دارد. این استانداردها به شش حوزه کاری اشاره دارد که در صورت عدم مدیریت صحیح، می تواند منجر به حادثه برای کارگران شود.

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۶ (استاندارد ایزو مدیریت پروژه ISO 10006)

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۶

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۶ (استاندارد ایزو مدیریت پروژه ISO 10006) نوعی سیستم مدیریت کیفیت به شمار می رود که استاندارد هایی را برای مدیریت کیفیت در پروژه ها تامین می کند. استاندارد ISO 10006 در مورد کاربرد مدیریت کیفیت در پروژه ها صحبت می کند و رهنمود هایی در این زمینه برای سازمان های مختلف و پیمانکاران ارائه می دهد.

استاندارد ایزو ۲۲۰۰۰ (استاندارد ایزو مدیریت کیفیت صنایع غذایی ISO 22000)

استاندارد ایزو ۲۲۰۰۰

استاندارد ایزو ۲۲۰۰۰ (استاندارد ایزو مدیریت کیفیت صنایع غذایی ISO 22000) نوعی استاندارد مخصوص مدیریت در حیطه ایمنی مواد غذایی است که تمام مراحل زنجیره تولید مواد غذایی از مزرعه تا هنگامی که مورد مصرف قرار می‌گیرد را بررسی و مدیریت می‌کند و علاوه بر کنترل و پیشگیری، کاهش و حذف خطرات احتمالی مواد غذایی، کلیه واحدهای تولیدی را ملزم به بالا بردن دقت و تمرکز و رعایت دقیق …

استاندارد HACCP (سیستم ایمنی در تولید مواد غذایی)

استاندارد HACCP

استاندارد HACCP (سیستم ایمنی در تولید مواد غذایی) سیستم های تجزیه و تحلیل خطر و نقطه کنترل بحرانی و الزامات عمومی را برای کارخانه فرآوری مواد غذایی، به طوری که مطمئن شوید که آنها قادر به ارائه ایمن هستند ارائه می دهد. این استاندارد برای ایجاد، اجرا و ارزیابی HACCP، سیستم های تجزیه و تحلیل خطر و نقطه کنترل بحرانی و الزامات عمومی کاربرد دارد.

نشان حلال (نشان حلال برای محصولات غذایی و آشامیدنی)

نشان حلال (نشان حلال برای محصولات غذایی و آشامیدنی)

نشان حلال (نشان حلال برای محصولات غذایی و آشامیدنی) نام مجموعه ایی از علائم تجاری است که بر روی محصولات غذایی قید میشود. این یک نشان جهانی از طرف کشور های اسلامی میباشد. و بر روی مواردی مانند غذا،دارو،مواد بهداشتی و آرایشی درج میگردد. این طرح برای اولین بار در کشور مالزی مطرح و پایه ریزی شد.

گواهینامه CE (گواهینامه انطباق محصول اتحادیه اروپا)

گواهینامه CE (گواهینامه انطباق محصول اتحادیه اروپا)

گواهینامه CE (گواهینامه انطباق محصول اتحادیه اروپا) یا علامت استاندارد اروپا بر روی بسیاری از محصولاتی که در بازار منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و ترکیه عرضه می شوند ، وجود دارد .

نشان CE محصولات (استاندارد محصول اروپا)، بیان کننده این است که محصولاتی که در بازار منطقه اقتصادی اروپا (EEA) و ترکیه به فروش می رسند ، بمنظور برآورده نمودن نیازمندیها و استانداردهای حفاظتی بالای ایمنی ، بهداشتی (سلامت) و زیست محیطی اتحادیه اروپا، ارزیابی شده و با این نیازمندیها انطباق دارند .

هدف از تاییدیه CE اروپا، اثبات و نشان دادن انطباق محصول با استاندارد ایمنی اروپا است.دریافت گواهینامه سی ای اروپا، از رقابت منصفانه از طریق پاسخگو نگهداشتن تمام شرکتها بر قوانین یکسان، پشتیبانی می نماید.

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۴ (استاندارد ایزو رضایتمندی مشتری ISO 10004)

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۴

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۴ (استاندارد ایزو رضایتمندی مشتری ISO 10004) (مدیریت کیفیت، رضایت مشتری، راهنمایی هایی برای نظارت و اندازه گیری) است. این سند راهنمایی هایی برای تعریف و اجرای فرایندها برای نظارت و اندازه گیری رضایت مشتری ارائه می دهد و تمرکز آن بر مشتریان خارج از سازمان است. برای دستیابی به رضایت مشتری، سازمان ابتدا باید انتظارات مشتری را درک کند.

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ (استاندارد ایزو رسیدگی به شکایات مشتری ISO 10002)

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲

استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ (استاندارد ایزو رسیدگی به شکایات مشتری ISO 10002) سیستم مدیریت کیفیت در رضایتمندی مشتریان و رسیدگی به شکایات آنها ISO 10002:2018 است. در تجارت های امروزی چنانچه سازمان ها مشتاق توسعه کسب و کار خود و همچنین ایجاد برند باشند، می بایست بیشتر از گذشته بر روی مباحث مرتبط با مشتریان تمرکز نمایند.

برای مشاوره اخذ انواع استاندارد ایزو و اجرای آنها به صورت فوری و با کمترین هزینه با ثبت نیلگون تماس حاصل فرمایید.

09128498210

02188419436

بیشتر بخوانید


1 دیدگاه

نشان حلال استاندارد | ثبت نیلگون - 09128498210 · ژانویه 25, 2024 در 7:10 ب.ظ

ارائه گواهینامه بین المللی و ایزوها، استانداردهای 22000 ، 9001 ، HACCP ، GMP. […]

دیدگاه‌ها بسته است.